DARMOWA WYSYŁKA DO PACZKOMATU INPOST LUB KURIER INPOST
Majówka na pełnym gazie, a bezpieczeństwo taniej o 10 zł dzięki crash padom! Kod "MAJ045" do końca tygodnia (niedziela 5 maj)

Honda CBR 1000

Honda CBR1000RR, jak wiele innych legendarnych motocykli, ma swoją fascynującą genezę, która sięga korzeni japońskiego zaangażowania w świat motocykli supersportowych. Początki serii CBR sięgają lat 80., a pierwsza Honda CBR1000F pojawiła się na rynku w 1987 roku.

W tamtych czasach motocykle sportowe były mocno związane z sukcesami odniesionymi na torach wyścigowych, co bezpośrednio wpływało na rozwój modeli dostępnych dla klientów. Honda, mając ogromne doświadczenie w ściganiu, postanowiła przenieść te technologie i osiągi na drogę publiczną, tworząc motocykl, który oferowałby zarówno mocne osiągi, jak i komfort jazdy na co dzień.

Pierwsza Honda CBR1000F była zasilana silnikiem o pojemności 998 cm³ i była wyposażona w zaawansowane dla tamtego okresu technologie, takie jak system hamulcowy CBS (Combined Brake System) oraz układ zmiennego czasu zapłonu. Motocykl ten został bardzo dobrze przyjęty zarówno przez profesjonalnych kierowców, jak i entuzjastów motocykli, zdobywając uznanie za wyważone połączenie sportowych osiągów z komfortem jazdy.

W miarę kolejnych lat Honda kontynuowała rozwijanie swojej linii CBR, a w 2004 roku zaprezentowała model CBR1000RR Fireblade, który stał się jednym z najbardziej kultowych motocykli supersportowych na świecie. Model ten był rezultatem ciągłych badań nad osiągami, aerodynamiką i technologią. CBR1000RR Fireblade zdobył uznanie zarówno na torze, jak i wśród użytkowników prywatnych, a jego ewolucja trwała przez kolejne lata, wzbogacając się o coraz to nowsze technologie i innowacje.

Cała seria CBR1000RR, w tym kolejne generacje Fireblade, kontynuowała tradycję Honda w zakresie produkcji zaawansowanych i wydajnych motocykli supersportowych. W miarę postępu technologicznego, każda nowa generacja przynosiła ulepszenia zarówno pod względem osiągów, jak i bezpieczeństwa, a także dostarczała emocji zarówno na torze, jak i na drogach publicznych.

Historia Honda CBR1000RR to jednocześnie historia zaangażowania producenta w rozwijanie technologii motocyklowych, zdobywania sukcesów na torach wyścigowych i dostarczania entuzjastom motocykli niezapomnianych doświadczeń z jazdy. W ten sposób seria CBR stała się jednym z filarów motocyklowego dziedzictwa Hondy.

Honda CBR 1000 Ewolucja

Honda CBR 1000, znana również jako Fireblade, to motocykl, który zrewolucjonizował świat sportowych motocykli. Co więcej, od momentu swojego debiutu w 1987 roku, CBR 1000 nieustannie ewoluuje, dostarczając pasjonatom motocykli niezapomnianych doświadczeń na drodze i torze. 

Ciekawostka –

Warto wspomnieć, że w niektórych przypadkach wcześniejsze modele motocykli, w tym pierwsze generacje Honda CBR1000RR, wyposażone były w gaźniki. Benzyna E10 zamiast E5 a motocykle to problem na nowy sezon dla wielu klasyków.  Problem z paliwem zawierającym 10% etanolu, wynika z właściwości etanolu, które mogą wpływać negatywnie na starsze systemy paliwowe, takie jak gaźniki.

Etanol w paliwie E10 może prowadzić do różnych problemów, takich jak korozja elementów metalowych w układzie paliwowym oraz uszkodzenie gumowych i plastikowych elementów w gaźnikach. Starsze gaźniki, które nie były zaprojektowane z myślą o paliwach zawierających wysoki procent etanolu, są bardziej podatne na negatywne skutki związane z tym rodzajem paliwa.

W przypadku Honda CBR1000RR lub innych starszych motocykli, właściciele mogą napotkać problemy z gaźnikami, takie jak zatory, trudności w rozruchu, niestabilna praca silnika czy problemy z regulacją mieszanki paliwowo-powietrznej. W związku z tym zaleca się, aby właściciele starszych motocykli dostosowali się do nowych standardów paliwowych, korzystając z dostępnych modyfikacji lub stosując paliwa zawierające mniejszy procent etanolu, jeśli to możliwe.

  1. CBR 1000F

    • 1987-1988
      • Silnik: 998 cm³, czterocylindrowy.

    CBR 1000F

    • 1989-1992
      • Silnik: 998 cm³, czterocylindrowy.

    CBR 900RR Fireblade

    • 1992-1995
      • Silnik: 893 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Zmniejszenie masy i zwiększenie mocy.

    CBR 900RR Fireblade

    • 1996-1999
      • Silnik: 918 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Modernizacja stylistyki i technologii.

    CBR 929RR Fireblade

    • 2000-2001
      • Silnik: 929 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Wprowadzenie nowoczesnych technologii, w tym wtrysku paliwa.

    CBR 954RR Fireblade

    • 2002-2003
      • Silnik: 954 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Kolejne ulepszenia techniczne.

    CBR 1000RR Fireblade

    • 2004-2005
      • Silnik: 998 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Nowa nazwa, wyraźne zmiany w stylu i konstrukcji.

    CBR 1000RR Fireblade

    • 2006-2007
      • Silnik: 998 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Ewolucja poprzedniej generacji z pewnymi modyfikacjami.

    CBR 1000RR Fireblade

    • 2008-2011
      • Silnik: 999 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Modyfikacje w stylu i technologii.

    CBR 1000RR Fireblade

    • 2012-2016
      • Silnik: 999 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Nowa stylistyka i ulepszenia techniczne.

    CBR 1000RR Fireblade

    • od 2017
      • Silnik: 999 cm³, czterocylindrowy.
      • Zmiany: Zmiany w designie i technologii.
Honda cbr 1000

Honda CBR 1000RR na tle konkurencji 

Honda CBR1000RR, Yamaha YZF-R1, Kawasaki Ninja ZX-10R, Suzuki GSX-R1000, BMW S1000RR, Aprilia RSV4 i Ducati Panigale V4 to wszystko topowe modele w kategorii supersportowych motocykli, oferujące imponujące osiągi, zaawansowane technologie i precyzyjne prowadzenie. Poniżej przedstawiam dłuższe porównanie tych modeli, zwracając uwagę na różnice i unikalne cechy każdego z nich.

1. Silnik:

  • Honda CBR1000RR: Posiada mocny czterocylindrowy silnik o dużej pojemności, oferujący płynną i kontrolowalną moc, co sprawia, że jest to świetny wybór dla entuzjastów supersportu, którzy cenią precyzję reakcji silnika na gaz.
  • Yamaha YZF R1 : Znana z silnika Crossplane o wysokich obrotach, R1 oferuje niepowtarzalne wrażenia z jazdy dzięki specyficznemu układowi zapłonowemu, co przekłada się na dynamiczną moc i doskonałą responsywność silnika.
  • Kawasaki Ninja ZX-10R: Z silnikiem o wysokiej pojemności, Ninja ZX-10R dostarcza imponującej mocy, co czyni go konkurencyjnym wśród najpotężniejszych motocykli supersportowych.
  • Suzuki GSX-R1000: Z mocnym silnikiem i lekką konstrukcją, GSX-R1000 oferuje doskonałe osiągi i jest doceniany przez miłośników szybkiej jazdy na torze.
  • BMW S1000RR: BMW zastosowało innowacyjne rozwiązania, takie jak układ ShiftCam, co przekłada się na mocny silnik, dynamiczną charakterystykę i efektywne wykorzystanie mocy.

2. Elektronika:

  • Honda CBR1000RR: Wyposażona w zaawansowane systemy elektroniczne, w tym kontrolę trakcji, ABS i różne tryby jazdy, co podnosi poziom bezpieczeństwa i dostosowania do warunków.
  • Yamaha YZF-R1: Posiada zaawansowane systemy kontroli trakcji, ABS, quick-shifter, a także technologie rozwinięte w MotoGP, takie jak Inertial Measurement Unit (IMU), co poprawia stabilność i precyzję.
  • Kawasaki Ninja ZX-10R: Wyposażony w systemy kontroli trakcji, KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) i quick-shifter, co zapewnia bezpieczeństwo i efektywność podczas jazdy.
  • Suzuki GSX-R1000: Oferuje zaawansowane systemy kontroli trakcji, quick-shifter i inne funkcje poprawiające wydajność.
  • BMW S1000RR: Posiada zaawansowane systemy elektroniczne, w tym dynamiczną kontrolę trakcji, dynamiczną kontrolę hamowania i quick-shifter, co przekłada się na zaawansowane możliwości jazdy.

3. Zawieszenie:

  • Honda CBR1000RR: Cechuje się zaawansowanym zawieszeniem, co zapewnia doskonałe prowadzenie, zarówno na torze, jak i na drodze publicznej.
  • Yamaha YZF-R1: Wyposażona w precyzyjne zawieszenie, umożliwiające doskonałą kontrolę nad motocyklem w trakcie jazdy.
  • Kawasaki Ninja ZX-10R: Oferuje zaawansowane zawieszenie, co wpływa na stabilność i precyzję prowadzenia.
  • Suzuki GSX-R1000: Charakteryzuje się lekkim i zwrotnym zawieszeniem, co sprawia, że jest idealny do agresywnej jazdy na torze.
  • BMW S1000RR: Zastosowanie zaawansowanego zawieszenia wpływa na komfort jazdy i stabilność podczas pokonywania zakrętów.

4. Design:

  • Honda CBR1000RR: Posiada charakterystyczny design, łączący sportową elegancję z agresywnym wyglądem.
  • Yamaha YZF-R1: Znana z futurystycznego designu, R1 przyciąga uwagę dzięki agresywnym liniami i dynamicznym kształtom.
  • Kawasaki Ninja ZX-10R: Charakteryzuje się aerodynamicznym designem, co podkreśla sportowy charakter motocykla.
  • Suzuki GSXR 1000 : Znany ze swojego klasycznego, sportowego wyglądu, co sprawia, że jest rozpoznawalny wśród miłośników marki.
  • BMW S1000RR: Posiada nowoczesny design, zwracający uwagę na detale i funkcjonalność.
  • Aprilia RSV4: Znana z agresywnego wyglądu i charakterystycznego układu wydechowego, co nadaje jej unikalny wygląd.
  • Ducati Panigale V4: Charakteryzuje się eleganckim, włoskim stylem i dynamicznym designem, co przyciąga uwagę wielu pasjonatów.

Każdy z tych supersportowych motocykli ma swoje unikalne cechy i mocne strony, co sprawia, że są one atrakcyjne dla różnych grup motocyklistów. Wybór pomiędzy nimi zależy od indywidualnych preferencji, stylu jazdy, doświadczenia i oczekiwań użytkownika. Niezależnie od tego, czy ktoś poszukuje doskonałego prowadzenia na torze, innowacyjnych technologii czy unikalnego designu, każdy z tych modeli ma coś do zaoferowania. Ostateczna decyzja zależy od osobistych preferencji i indywidualnych doświadczeń każdego motocyklisty.

Autor: Zuzanna Rosa crashpady.pl

AUTOR Z REDAKCJI

Zuzanna Rosa

Dodaj komentarz

KOSZYK

0
image/svg+xml

Brak produktów na kracie.

Kontynuuj zakupy