Dodatkowe -5% z okazji nadchodzącego sezonu z kodem LASTSALE5.

crash pady azarel pro

crash pady dwuśrubowe modułowe ™

SZCZEGÓŁY KONSTRUKCJI

           W tym artykule omówimy parę zagadnień konstrukcyjnych modułowych crash padów dwuśrubowych z serii Azarel PRO. Jednocześnie jest to publikacja dla naprawdę świadomych i wytrwałych motocyklistów. Nie przedłużając, przejdźmy jednak do konkretów. Korpusy aluminiowe, adaptery, łączniki oraz dystanse także toczymy z pełnego wałka. Ponad to do produkcji gotowego zestawu Azarel z serii zaawansowanej używamy się tylko najlepszych materiałów. Żaden z elementów ślizgaczy nie jest odlewanyCrashpady Azarel Pro gotowe do montażu na motocyklu, to zbiór od 12 do 20 różnych wykonanych elementów. Jednocześnie, każdy z tych elementów jest wykonany indywidualnie, na osobnym programie i z innego materiału.  Ponad to, każdy wyprodukowany element crash padów Azarel PRO jest oznaczony znakami wytwórcy. Natomiast większe detale, takie jak korpusy oraz łączniki są cechowane. W części tylnej znajduje się wybity cechą znak firmowy Azarel. Obok, znajdziesz również cechę informacyjną dotyczącą kraju produkcji. Produkt w całości produkujemy w Polsce. Prowadzimy badania oraz rozwój w Polsce i nie jesteśmy częścią żadnego zagranicznego koncernu.

crash pad motocyklowy
Azarel PRO

końcówki wymienne crash padów

W dalszej części omówimy pobieżnie czym są wymienne części crash padów, czyli moduły serii Azarel PRO. W tym akapicie skupimy się jednak głównie na polimerach. Po pierwsze końcówki wymienne z tworzywa sztucznego serii Azarel PRO wzbogacone są o dodatkowe związki chemiczne. Co za tym idzie, ów dodatki nadają im ponadprzeciętną twardość i podnoszą współczynnik odporności na ścieranie. Jednak tworzywo znajduje się jedynie na samym końcu crash padów, a większą część konstrukcji stanowią stopy metali lekkich. Przez to ślizgacze zabezpieczające są bardzo wytrzymałe, a każda część ma określoną funkcję. Wspomniane wcześniej końcówki crash padów Azarel PRO toczymy i frezujemy z pełnego wałka lub formatki materiału. Wykonujemy je na obrabiarkach CNC z wyjątkową precyzją. Dlatego, co ważne detal nie jest odlewany w formach. Ponad to dzięki swoim właściwościom pochłania część energii w początkowej fazie ślizgu podczas uderzenia motocykla o asfalt. Podsumowując, ta część crash padów Azarel PRO jest pierwszym elementem ulegającym uszkodzeniu podczas ślizgu motocykla. Wymienisz ją bez potrzeby kupna całego ślizgacza. Co więcej, do wymiany końcówki z tworzywa potrzebny jest tylko klucz imbusowy 8 mm. Innymi słowy, sama wymiana jest dziecinnie prosta.

Co oznacza, Azarel PRO to crash pady modułowe?

W tym akapicie omówimy co to crash pady modułowe. Oznacza to że podczas produkcji crash padów Azarel PRO wykorzystujemy stopy aluminium o różnych właściwościach. Są to od bardziej miękkie stopy aluminium jak stopy na przykład PA6. Ale przede wszystkim stosujemy jedne z najtwardszych stopów aluminium. Do takich rodzajów twardego aluminium należy na przykład stop aluminium lotniczego PA9. Co więcej wszystkie surowce aluminiowe jakie wykorzystujemy do produkcji crash padów Azarel Pro spełniają europejskie normy ISO. Używamy różnych właściwości metali do produkcji poszczególnych części ślizgaczy zabezpieczających. Dlatego uzyskujemy kolejność odkształcania się pojedynczych elementów crash padów podczas ślizgu motocykla. W pierwszej kolejności odkształcają się elementy o mniejszej twardości. Następuje to w punktach wychyłu ślizgacza na łączniku, a nie na ramie motocykla. Dzięki takim właściwościom znacznie obniżono możliwość uszkodzenia ramy motocykla oraz pozostałych elementów konstrukcyjnych. 

crash pady motocyklowe
Śruby crash padów Azarel PRO

Co oznacza że Azarel PRO to crash pady dwuśrubowe ?

Przy okazji pisania o modułowości warto podkreślić kolejną świetną cechę. Podobnie jak za sprawą różnych cech aluminium, tak i tutaj uzyskujemy kolejność zgniotu. A to za sprawą tego że zastosowaliśmy również śruby klasowe o różnych parametrach. Crash pady Azarel PRO mają w zestawie dwie śruby wkręcane w ramę motocykla oraz 2 śruby wkręcane już tylko w adapter czyli łącznik. Użyliśmy 2 różnych śrub o innych właściwościach mechanicznych w konfiguracji klasa 8.8 oraz klasa 12.9. Bywa też rzadziej występująca para, czyli klasa 8.8 oraz 10.9. Chodzi o to że śruba w niższej klasie odchylać się będzie jako pierwsza. Przez takie zachowanie zachowujemy kontrolę nad miejscem wygięcia śruby. Dlatego przenosi się ono naturalnie w punkt wychyłu w samych crash-padach. Następuje na adapterze crash padów, a w mniejszym stopniu na ramie czy uchu silnika. Dzięki temu, niezbędny do pochłonięcia energii uderzenia wychył śruby przekazuje małe siły na ramę. Całość wspomagamy poprzez zastosowanie różnych gatunków stopów aluminium.

KOSZYK

0
image/svg+xml

Brak produktów na kracie.

Kontynuuj zakupy