CRASH PADY PERUN
klasyczne crash pady jednośrubowe
Crash pady Perun są lekkie i mniej wrażliwe rezonans wysokoobrotowego silnika.
Crash pady Perun zaprojektowaliśmy tak, aby zminimalizować potencjalne samoczynne odkręcanie się sliderów. W przypadku silników wysokoobrotowych zawsze istnieje możliwość samoczynnego odkręcania się ślizgaczy. Dochodzi do tego w wyniku drgań przenoszonych na elementy konstrukcyjne w pobliżu punktu montażu. Dlatego dążymy aby zmniejszyć to ryzyko. Crash pady Perun mają stosunkowo długi otwór wewnętrzny. Dzieje się tak za sprawą głębokiego wiercenia przy obróbce, które crash pady „wykorzystują”, by być wyjątkowo lekkie na tle innych ślizgaczy. Środek ciężkości crash pada przesunęliśmy stosunkowo blisko ramy motocykla. Poprzez to, najdalej od ramy są najlżejsze części ślizgacza wykonane z polimeru. Części aluminiowe oraz korpus z tworzywa który jest „pełny” w tylnej części znajduje się blisko ramy. Taka konstrukcja „wycisza drgania” i eliminuje samoluzowanie się śruby. Dodatkowo tam gdzie to niezbędne, czyli w crash padach z montażem na śrubę fi 10 mm wyposażyliśmy korpusy w centralną tuleję kompresyjną.


Crash pady na europejskim poziomie
Korpusy ślizgaczy i tuleje toczymy na obrabiarkach CNC z wysokiej gęstości tworzywa syntetycznego. Ten rodzaj polimeru występuję w analogicznych produktach znanych na rynku akcesoriów motocyklowych marek angielskich. Pod względem jakości wykonania, użytych materiałów czy projektu nie jesteśmy gorsi od zachodnich marek. Stosujemy niełatwy w obróbce rodzaj polimeru o zwiększonych właściwościach mechanicznych takich jak :
- bardzo dobre własności ślizgowe;
- wysoka odporność na ścieranie;
- wysoka wytrzymałość na udarność
- odporny na promieniowanie UV i warunki atmosferyczne
- ulepszona twardość powierzchni
- odporny na wiele olejów, smarów, benzynę
Tuleje dystansujące crash padów
Precyzyjne, toczone dystanse – Nasze ślizgacze zostały tak zaprojektowane aby ewentualny wychył ślizgacza następował również na punkcie styku korpusu z tuleją aluminiową wypełniającą okienko ramy, a nie tylko i wyłącznie w punkcie montażu na ramie. W celu uzyskania najlepszych parametrów technicznych sięgamy tylko po najlepsze materiały tj. lotnicze stopy aluminium. Dobre crash pady zawsze powinny posiadać tuleje dystansujące. Tuleje wytaczamy indywidualnie, na wymiar i tylko z pełnego wałka. Dodatkowo w korpusach z montażem do ramy na śrubę fi 10 mm wstawiamy w centralną tuleję kompresyjną. Wykonaliśmy ją z cienkościennej stali nierdzennej, tak by była stosunkowo lekka, ale wciąż spełniała swoje zadanie.


Śruby crash padów
Stosujemy śruby klasowe produkowane przez polskie fabryki śrub, spełniające niemiecką normę DIN 960, a także ISO 4762. Crash pady Perun są montowane są poprzez śruby z łbem sześciokątnym lub walcowanym z gniazdem sześciokątnym. Nasze śruby są utwardzane cieplnie jednak tylko do takiej twardości, która umożliwia potencjalny wychył ślizgacza. Dzięki optymalnym doborowi twardości nasze śruby nie łamią się, oraz nie przenoszą siły uderzenia na elementy konstrukcyjne ramy dzięki wygięciu. Są bezpieczna dla ramy podczas ślizgu motocykla. Jednocześnie dalej pełnią funkcje śrub fabrycznych które wykręcisz ze swojego motocykla. O tym jak zamontować crash pady dowiesz się z obszernej instrukcji montażu którą załączamy do zestawu. W razie ewentualnych problemów przy montażu możesz do nas zawsze dzwonić lub pisać, pomożemy Ci.
Pochodzenie nazwy PERUN
Nazwa „Perun” dla crash padów motocyklowych w Polsce ma ciekawe i symboliczne pochodzenie, które głęboko zakorzenione jest w słowiańskiej mitologii i kulturze. Perun, będąc jednym z najważniejszych bogów w mitologii słowiańskiej, był uosobieniem siły, piorunów, wojny i sprawiedliwości. Jego wizerunek jako potężnego bóstwa, które chroni przed złem i nieszczęściem, idealnie pasuje do roli, jaką pełnią crash pady w życiu motocyklisty.
Podobnie jak Perun, który w legendach bronił świata przed złymi siłami, crash pady Perun mają za zadanie ochraniać motocykl i jego kierowcę w przypadku wypadku czy upadku. Są one jak tarcza, która absorbuje uderzenie, minimalizując tym samym uszkodzenia motocykla. To silne skojarzenie z ochroną i siłą sprawia, że nazwa „Perun” idealnie oddaje charakter i funkcję tych akcesoriów.
Polskie pochodzenie produktu dodatkowo wzmacnia tę symbolikę. Polska, z jej bogatą historią i kulturowym dziedzictwem słowiańskim, naturalnie nawiązuje do mitów i legend, czyniąc nazwę „Perun” szczególnie znaczącą. Jest to odwołanie nie tylko do dawnych wierzeń, ale także do polskiej innowacyjności i dbałości o bezpieczeństwo.
W ten sposób, wykorzystując nazwę Perun, w kontekście naszego wyrobu nie tylko nadaliśmy swoim produktom silną i rozpoznawalną markę, ale również przekazujemy w nazwie wartości związane z ochroną, siłą i pochodzeniem naszych crash padów.

